Krämig broccoligratäng.

Sjukstuga här. Jag började känna mig hängig redan i lördags. Sen blev det bättre. Men igår vaknade jag och mådde skit. Så Hannes är hemma och tar hand om både mig och Mysan. Men hallå liksom, sjuk i juletider? Inte okej alls… Mår lite bättre idag som tur är. Dock har jag blivit snorig också. Så förut bad jag Hannes om nässpray…

20121218-112237.jpg

Haha mitt i allt är det här lite roligt. Fem flaskor hittade. Och tror ni någon hade spray i sig? Nepp. Bara i botten. Som. Inte. Går. Att. Få. Ut.

20121218-112430.jpg

Här får ni ett gott recept på gratäng istället!

Broccoligratäng!

Sätt ugnen på 200 grader. Lägg 400g broccoli i en smord ugnsform. Blanda ihop 250g keso, 2 dl grädde och 2 ägg i en skål. Smula ner 200g fetaost. Krydda med valfria kryddor. Jag tog salt, peppar, chili, översalt och paprikapulver. Häll såsen över broccolin och strö över riven ost.

Ställ in i ugnen i ca 30 minuter. Tills den fått fin färg. Mmm gott!!

Servera till kött, korv eller till en god sallad. Vi hade bara sallad. Men beror väl på hur hungrig man är. Gott är det hur som!

Nu ska jag be Hannes fixa en film åt mig. Hej!

Lämna en kommentar